Jungle World & OPAK präsentieren:
Die Untüchtigen – Breaking the… what?
In Kooperation mit der Bibliothek des Widerstands
Beginn pünktlich um 20.00 Uhr – Eintritt ist frei
UNDERGROUND
Emile de Antonio
USA 1976 / 67 Minuten
Der Film war der erste filmische Versuch, sich mit der Entstehung der amerikanische Stadtguerilla auseinanderzusetzen. Emile de Antonio entwickelte ein besonderes Interesse am Weather Underground naden Anschlägen der Gruppe im Jahr 1975 und nach der Lektüre des Weather Underground-Manifestes „Fire“. Film galt lange Zeit als verschollen, liegt aber nun wieder in einer digitalisierten Form vor.
[youtube OxyNu21wrME 507 300]
„Underground provides an intimate look at the inner workings of the Weather Underground, and we see their discomfort with being filmed, their strong internal collective identity, and their isolation from society at large. The filmmakers do not use the interviews and juxtaposed images to promote the group or support their actions, and it is apparent that their motives for the film differ from those of the subjects that they are presenting. In the end this film provides an unprecedented look at how a bunch of middle-class Americans became self-styled militant revolutionaries, raising questions not only about the merits of their struggle, but also about past and future radical actions.“
Jungle World & OPAK präsentieren:
Die Untüchtigen – Breaking the… what?
In Kooperation mit der Bibliothek des Widerstands
Beginn pünktlich um 20.00 Uhr – Eintritt ist frei
UNDERGROUND
Emile de Antonio
USA 1976 / 67 Minuten
Der Film war der erste filmische Versuch, sich mit der Entstehung der amerikanische Stadtguerilla auseinanderzusetzen. Emile de Antonio entwickelte ein besonderes Interesse am Weather Underground naden Anschlägen der Gruppe im Jahr 1975 und nach der Lektüre des Weather Underground-Manifestes „Fire“. Film galt lange Zeit als verschollen, liegt aber nun wieder in einer digitalisierten Form vor.
[youtube OxyNu21wrME 507 300]
„Underground provides an intimate look at the inner workings of the Weather Underground, and we see their discomfort with being filmed, their strong internal collective identity, and their isolation from society at large. The filmmakers do not use the interviews and juxtaposed images to promote the group or support their actions, and it is apparent that their motives for the film differ from those of the subjects that they are presenting. In the end this film provides an unprecedented look at how a bunch of middle-class Americans became self-styled militant revolutionaries, raising questions not only about the merits of their struggle, but also about past and future radical actions.“